Jestem przekonana, że Ty oraz większość moich odbiorczyń wiecie, co to jest identyfikacja wizualna. Przynajmniej tak w teorii. A jak ma się sprawa w praktyce? Czy Twoja marka ma identyfikację? A może brakuje Ci jakichś jej elementów? Czy na pewno korzystasz ze swojej identyfikacji?
Pobierz checklistę do identyfikacji wizualnej
Pobierz checklistę i dowiedz się, w jakiej kondycji jest identyfikacja wizualna Twojej marki. Czy aby się nie zestarzała? Czy czegoś jej nie brakuje? Czy na pewno jest skrojona na miarę Twojej marki? Przekonaj się!
Czy w ogóle wiesz, co to jest identyfikacja wizualna?
Dla formalności wyjaśnię, co to jest identyfikacja wizualna marki, żebyśmy się dobrze zrozumiały.
Identyfikacja wizualna to zbiór pewnych wytycznych, które określają, jak dokładnie marka ma wyglądać.
Więcej możesz się o niej dowiedzieć z artykułu o brandingu.
Sprawdź, czy masz wszystkie elementy identyfikacji wizualnej marki
Identyfikacja wizualna marki składa się z kilku typowych elementów. Są to:
- paleta kolorów,
- typografia, czyli odpowiednio dobrane fonty,
- charakter graficzny,
- logo (choć nie jest ono konieczne!).
Oczywiście tych elementów może być więcej, na przykład:
- wizytówki,
- wzór faktury,
- zdjęcie profilowe w social mediach,
- stopka maila.
Poznaj elementy identyfikacji firmy bliżej!
Paleta kolorów marki
Czy wiesz, że o wiele łatwiej zapamiętać zestaw konkretnych barw niż nawet najbardziej charakterystyczne logo? Odpowiednio odpracowana paleta kolorów wyróżni Cię na rynku i na pierwszy rzut oka poinformują odbiorców, z jaką marką mają do czynienia. No i sprawią, że marka bardziej zapadnie im w pamięć.
Typografia, czyli fonty
Charakterystyczne, odpowiednio dobrane fonty ułatwiają codzienną pracę, ale też pokazują charakter Twojej marki. Choć często nie zdajemy sobie sprawa, silna typografia mówi o marce naprawdę dużo!
Charakter graficzny Twojej marki – to ważne w brandingu!
Określony charakter graficzny Twojej marki sprawi, że stanie się ona bliższa Twoim klientom. W dodatku podkreśli to, że poważnie podchodzisz do prezentacji marki i dbasz o szczegóły. Słowem – Twojej marce warto zaufać!
Projekt logo szyty na miarę
Logo to symbol, który w prosty sposób przekazuje najważniejsze informacje o Twojej marce: co, dla kogo i w jaki sposób tworzysz i sprzedajesz. Dobrze zaprojektowane logo zilustruje wartości i misję marki. Ale uwaga – choć powszechne jest przekonanie o tym, że „logo musi być”, to… wcale nie jest ono obowiązkowe! Warto jednak świadomie zdecydować, czy projektowanie logo ma sens.
Grafiki do social mediów, wizytówki i inne
Twoje i tylko Twoje ikony, projekt wizytówek czy zestaw grafik do social mediów to świetna baza do codziennej pracy. Bo obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. A w dobie marketingu online – jeszcze więcej!
Po co Twojej marce identyfikacja?
Identyfikacja wizualna to przede wszystkim narzędzie, które ułatwia codzienną pracę z grafikami dla Twojej marki. Dzięki niej nie musisz się zastanawiać, jakich kolorów użyć na bannerze w mailu, jakim fontem napisać tekst na ulotce czy jakich dekoracji użyć w karuzeli na Instagramie.
Pobierz checklistę i sprawdź, czy na pewno Twoja identyfikacja działa, jak należy, i czy rzeczywiście ułatwia Ci pracę.