Jak zrobić skuteczne grafiki sprzedażowe – 5 porad z doświadczeń z Festiwalem Climb2change

Bardzo dużo biznesów działa w sieci. Nawet przedsięwzięcia dotąd kojarzone głównie z realem, przenoszą się do internetów i realizują sprzedaż online. Właśnie dlatego powstał Internetowy Festiwal Górski Climb2change, do którego miałam przyjemność projektować całą oprawę graficzną, w tym także grafiki, których celem była sprzedaż biletów na to wydarzenie. Na podstawie moich doświadczeń przygotowałam dla Was 5 podpowiedzi, z którymi łatwiej będzie Wam stworzyć grafiki sprzedażowe.

Jak zrobić grafiki sprzedażowe – identyfikacja wizualna produktu

Zanim zaczniesz głowić się na tym, jak zrobić grafiki sprzedażowe, warto przygotować sobie bazę – czyli taką ściągę z motywu przewodniego danego produktu i kampanii.

Zanim zaczęłam pracę nad projektami konkretnych grafik, ustaliłam wspólnie z zespołem, jaka będzie identyfikacja wizualna wydarzenia. Festiwal Climb2change jest rozszerzeniem działalności znanej już marki, dlatego jego identyfikacja to jedynie poszerzona wersja tej, której marka używa już od dawna.

Grafika przedstawia rozszerzenie identyfikacji wizualnej marki Climb2change o dodatkowy kolor i zdjęcie.

Informacje o tym, czy dana marka ma już identyfikację i korzystanie z niej to duże ułatwienie w pracy. Przygotowanie z kolei małej „ściągi” ułatwia zachowanie spójności wizualnej. Ta z kolei sprawi, że odbiorca łatwiej będzie skojarzyć grafikę z produktem, a produkt – z marką.

Pracuj z harmonogramem promocji

Harmonogram promocji i sprzedaży danego produktu to świetna baza danych o tym, jakie konkretnie grafiki i na kiedy będą potrzebne. Widać tu czarno na białym, kiedy trzeba zmienić cover photo na Facebooku (grafika: cover photo), kiedy wrzuć planszę na instagram (grafika: plansza), a kiedy dodać banner na bloga (grafika: banner).

W przypadku Festiwalu Climb2change dopiero gotowy harmonogram pozwolił mi opracować pełną listę projektów do wykonania. Dzięki niemu wiedziałam też, w jakiej kolejności powinny powstać konkretne grafiki. Im szybciej miały ujrzeć światło dzienne, tym szybciej powinny być gotowe.

Dziewczyna siedzi na podłodze przy stoliku, pracuje z ebookiem i kolorowymi brushpenami tombow dual.

Harmonogram pomaga również zachować spójność w projektach. Jeśli na przykład przez pierwsze 2 tygodnie promocji po Facebooku śmigać będzie reklama z bannerem, zachęcającym do zapisu na listę zainteresowanych festiwalem, to warto, aby inne grafiki, wypuszczane w tym okresie, wizualnie do niej nawiązywały. Dzięki temu ktoś, kto być może dzięki płatnej kampanii trafił na twoją markę, od razu będzie wiedział, że jest we właściwym miejscu.

Jak zrobić grafiki z call to action?

Przy tworzeniu grafik warto zadać sobie pytanie o to, co dokładnie ma wykonać odbiorca po zobaczeniu naszego projektu – i go to tego zachęcić. Słynne „call to action” to właśnie takie konkretne polecenie „Zobacz więcej”, „Sprawdź”, „Odwiedź bloga”.

W przypadku Festiwalu Climb2change w pierwszej kolejności celem było zebranie jak najdłuższej listy zainteresowanych. Z tego powodu grafika, zaprojektowana jako reklama na instastories, zachęca do przesunięcia palcem w górę i odwiedzenia strony zapisu.

Grafikę z call to action warto przygotować w taki sposób, aby odbiorca wiedział, że ma w nią kliknąć – czyli na przykład dodać na niej guzik jak na stronie internetowej. W przypadku Festiwalu Climb2change zdecydowałam się na podkreślenie, przypominające klikalne łącze.

Grafika reklamowa, zachęcająca do kupna biletu na Festiwal Climb2change.

Grafiki projektuj w zestawie

Estetyczna spójność grafik jest ważna. Przekłada się ona bezpośrednio na to, jak szybko odbiorcy zaczynają kojarzyć dany produkt czy markę.

Aby osiągnąć dobry efekt, warto grafiki sprzedażowe przygotowywać w zestawach na poszczególne etapy promocji i sprzedaży. Jeśli cover photo na Facebooku, banner reklamowy na blogu, post na instagramie i grafika do płatnej reklamy są dokładnie takie same pod względem estetycznym – nie ma ryzyka, że odbiorca się pomyli i przez przypadek trafi do konkurencji.

Przy projektowaniu dla Festiwalu Climb2change pracowałam w systemie tygodniowym, to znaczy wszystkie grafiki na dany tydzień mają być jak najbardziej do siebie podobne. Zobaczcie efekt:

Czytelność ponad wszystko

Wszystkie poprzednie akapity tego artykułu nie mają znaczenia, jeśli grafika jest nieczytelna. Odbiorca po prostu nie poświęci czasu na jej analizę, jeśli w ułamku sekundy nie będzie wiedział, co ma przed oczami.

Aby zachować czytelność grafik sprzedażowych, warto wziąć pod uwagę kilka elementów:

Przygotowanie grafik do promocji i sprzedaży produktu w internecie to niemałe przedsięwzięcie, ale mając na uwadze kilka zasad i tricków jest to do ogarnięcia.

A jeśli ciekawi Cię temat gór, odwiedź Festiwal Climb2change. Na jego stronie www znajdziesz mnóstwo grafik. Daj koniecznie znać, czy Ci się podobają 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.