Instagram jest już powszechnie używany do promocji biznesu w internecie. Choć chyba wszystkie z nas wiedzą, jak ważne jest to medium, to jednak wciąż wiele marek nie wie, ile możliwości daje ta platforma. Jedną z nich są własne ikony do relacji na Instagramie.
- Czy są zapisane stories?
- Jak ustawić im własne okładki?
- I dlaczego w ogóle warto?
Zobacz instrukcję krok po kroku i poznaj odpowiedzi na powyższe pytania. Do dzieła!
Czym są wyróżnione relacje?
Relacje, czyli Insta Stories, to publikacje w formie zdjęć lub filmów, które z zasady znikają po 24 godzinach. Z jednej strony to świetnie, bo jeśli palniesz jakąś głupotę, to jutro nikt już się o tym nie dowie. Z drugiej strony, gdy przygotujesz naprawdę ciekawy materiał, to po upływie doby nikt się z nim już nie zapozna, a szkoda.
I właśnie tutaj całe na biało wchodzą wyróżnione relacje lub inaczej: zapisane stories. Wystarczy że po opublikowaniu zdjęcia dodasz go do wyróżnionej relacji, a zostanie tam na wiek wieków. A przynajmniej do czasu, aż sama zdecydujesz się je usunąć.
Dlaczego warto zadbać o zapisane stories?
Zapisane stories wyświetlają się w profilu w formie kółek pomiędzy opisem i standardowym feedem. To o tyle ważne, że odbiorca, wchodząc na Twój profil, najpierw zobaczy wyróżnione relacje, a dopiero potem zdjęcia w feedzie. Właśnie dlatego warto zadbać nie tylko o merytoryczną jakość tych treści, ale także o ich stronę graficzną.
Można to zrobić, dodając własne okładki – grafiki, spójne z identyfikacją wizualną marki.
Jak dodać okładki do stories? Krok po kroku
Jak dodać okładki do stories? Przygotowałam krótką instrukcję krok po kroku z ilustracjami.
- Kliknij w relację, której okładkę chcesz edytować.
- Gdy relacja otworzy się, wybierz opcję „więcej” – trzy kropki w prawym dolnym rogu ekranu.
- W rozwijanym menu kliknij „Edytuj wyróżnioną relację”.
- Następnie naciśnij niebieski napis „Edytuj zdjęcie w tle”.
- Otworzy się edytor. Na dole widać zapisane stories, spośród których możesz wybrać okładkę. Ja polecam jednak kliknąć w symbol obrazka, aby wybrać przygotowaną grafikę.
- Aplikacja pokaże bibliotekę zdjęć naszego telefonu. Wystarczy odszukać pożądany obrazek i kliknąć w niego – dokładnie tak samo, jak przy publikowaniu posta.
Na koniec zatwierdź zmiany przyciskiem „gotowe” i… gotowe. Proste, prawda?
Zajrzyj także tutaj!
Jeśli interesuje Cię temat marketingu online i grafiki z nim związanej, poznaj:
- e-booka o skutecznych social mediach – dzięki niemu poznasz 10 dobrych praktyk, z którymi swoją pracę wyciśniesz jak cytrynkę,
- podcast Graficzna strona biznesu – w którym dzielę się wiedzą o tym, jak samodzielnie projektować grafiki potrzebne w biznesie online i social mediach.