Nie wiem, jak Wy, ale ja weszłam w 2022 rok na pełnej… energii. Czuję się zmotywowana, mam dużo siły, nie brakuje mi pomysłów. Te zawdzięczam między innymi zapoznaniu się z kilkoma ciekawymi raportami trendowymi. Przygotowałam dla Was wybór tych najciekawszych, z którymi trendy 2022 nie będą już niewiadomą.
Jakie trendy przyszłości będą nam towarzyszyć w 2022 roku?
Co roku uświadamiam sobie, że trendy przyszłości są z nami tu i teraz. W 2022 roku nie będzie inaczej – to, co wciąż wydawać się może dziwne, odległe, nierealne, wkroczy do naszej codzienności szybciej niż nam się wydaje. Być może już w niej jest?
Z tych mniej abstrakcyjnych trendów, które już się dzieją, warto wspomnieć o kolorach. Wiele z tych, które będą królować w 2022 roku, już nosimy na sobie w formie swetrów czy butów, a i w mieszkaniach widać je na plakatach czy innych dodatkach.
Również w grafikach pojawiają się pastelowe gradienty czy organiczne kształty, które będą na topie w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
Również marketingowe trendy dzieją się już teraz, bo wiele z nich to tak naprawdę przedłużenie tego, co było ważne w 2021. Biznesy dbające o środowisku, mające misję i indywidualizujące swoje usługi nadal są i będą na topie.
Co jeszcze będzie na topie w 2022 roku?
Raport Pantone’a – modne kolory 2022
Jeśli mówimy o modnych kolorach 2022 roku, to nie możemy nie wspomnieć o raporcie Pantone’a. Firma ta specjalizuje się w produkcji wzorników kolorów, ale oprócz tego króluje w świecie kolorystycznych trendów. Pantone zawsze wybiera kolor (lub – sporadycznie – kolory) roku, który bezsprzecznie definiuje resztę palety barw.
W 2022 roku króluje kolor Very Peri, odcień fioletu. Jakie barwy będą mu towarzyszyć? Zobaczcie w raporcie na temat palet kolorystycznych 2022 roku.
Pinterest pokazuje, co kręci Pokolenie Z
Co roku swój raport trendowy publikuje też Pinterest. Co ciekawe, to badanie powstaje nie w oparciu o ankiety czy analizy rynku, ale bazując na realnych działaniach użytkowników platformy. Pinterest poddaje analizie to, jakie słowa kluczowe zarejestrowały znaczące wzrosty w wynikach wyszukiwania i na tej postawie tworzy raport. W 2021 roku sprawdziło się aż 80% ich przewidywań. Czy tak samo będzie w 2022? Możliwe.
Bardzo przydatne w raporcie Pinteresta jest to, że możemy przefiltrować propozycje trendów według pokolenia (Gen-Z, Millenialsi itd.) albo według tematyki (beauty, travel itd.). To świetna opcja dla osób, które swoje produkty lub usługi kierują do bardzo konkretnej grupy odbiorców.
Subiektywnie muszę jednak przyznać, że z prognozami Pinteresta co roku łączy mnie relacja typu „kocham, ale nienawidzę”. Wszystko dlatego, że powoduje on, że czuję się… staro. Niemniej warto zaryzykować i zapoznać się z raportem trendowym Pinteresta.
Trendy w marketingu według Deloitte
W tym roku bodaj po raz pierwszy przejrzałam informacje o trendach w marketingu. Najbardziej przypadło mi do gustu badanie firmy consultingowej Deloitte, bo jest podane w przystępnej i ładnej graficznie formie, a przy tym nie odwołuje się do skomplikowanych parametrów finansowych, na których się nie znam.
Ogólnie rzecz ujmując, można powiedzieć, że trendy z biznesie będą kręcić się wokół zaopiekowania się klientem jako jednostką, a nie masą. Jednostką, która ma swoje potrzeby, która chce być bezpieczna, która ma swoje poglądy i wartości.
Jakie konkretne działania będą na topie? Po odpowiedź odsyłam do pełnego raportu o trendach w marketingu.
Trendy w grafice według Envato
Envato to serwis oferujący szeroko pojęte wsparcie w projektowaniu graficznym. Znajdziecie tam tutoriale, gotowe elementy do pobrania, a także artykuły blogowe. Wśród nich nie brakuje też tekstu o trendach w grafice na 2022 rok.
Co ciekawe, trendy graficzne na ten rok bardzo mocno łączą się z tym, co będzie na topie w świecie marketingu (ekologia, indywidualne podejście), jak i we wnętrzach (odważne połączenia, mocny kolor).
Co jeszcze przewiduje Envato? Przeczytaj cały raport trendowy w zakresie projektowania graficznego.
Westwing o trendach wnętrzarskich
Studiowałam architekturę wnętrz, a w dodatku być może niedługo czeka mnie przeprowadzka, dlatego w zestawieniu ciekawych raportów trendowych nie mogło zabraknąć czegoś o domu. Sięgnęłam do raportu Westwing. Jest on dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników, ale rejestracja jest darmowa.
Jakie trendy we wnętrzach na nas czekają? Westwing wymienia między innymi:
- tęsknotę za kolorem – odważnym, nasyconym, nietuzinkowo łączonym w kontrastujące palety,
- łuki i krągłości – na ścianach, w drzwiach, w formach mebli,
- eko – przejawiające się w kolorach inspirowanych naturą, suszonych trawach, wykorzystaniu sklejki i naturalnych tkanin,
- szkło – w typowych (szklanki, wazony, świeczniki) i mniej typowych zastosowaniach (lampy, stoliki, całe fotele i krzesła).
Jakie jeszcze trendy wnętrzarskie przed nami? Odpowiedź oczywiście w raporcie Westwing na 2022 rok.
Co jeszcze może Cię zainteresować w temacie trendów?
Jeśli temat trendów nie jest Ci obojętny ze względu na działania biznesowe i marketingowe, być może zainteresuje Cię także:
- podsumowanie roku 2021 – z jego pomocą możesz wyciągnąć wnioski do dalszych działań,
- Worqbook Kalendarz publikacji – z którym zaplanujesz strategię swojego marketingu online,
- graficzna lub marketingowa konsultacja online – na której z przyjemnością pomogę Ci rozwinąć Twój biznes.
Świetne zestawienie różnych raportów w jednym miejscu. Dzięki serdeczne za wykonaną robotę! Lecę, aby zapoznać się z poszczególnymi raportami!
Bardzo się cieszę, że artykuł jest przydatny 🙂 miłego czytania raportów.