Przeglądając niedawno statystyki bloga w Google Analytics, doszłam do wniosku, że dotychczasowy format miesiącownika się wyczerpał – „prasówka” ze świata projektowania była dla mnie ultraciekawym sposobem na poznawanie nowości i rozwój, ale dla Was… po prostu nie była interesująca. I ja to rozumiem! W końcu to ja jestem graficzką, a nie Wy. Dlatego zmieniam format miesiącownika z prasówki na „3 tipy” – 3 ciekawostki albo krótkie porady, jak poprawić grafiki, które tworzycie same. Dziś jako forma przejściowa temat: graficzne trendy 2023 – może posłużą Wam za inspirację.
Jedno, co na pewno się nie zmienia, to freebie!
Darmowa tapeta na pulpit
3 trendy 2023 w projektowaniu graficznym
3 tipy, 3 błędy albo… 3 trendy w grafice! Zobaczcie, na co w 2023 roku warto zwracać uwagę i co pojawi się w grafikach, które nas otaczają
Projektowanie responsywne doceniane przez użytkowników
Jednym z trendów na 2023 rok jest projektowanie responsywne, czyli takie, które możemy odbierać w różnych formatach. Przyjęło się kojarzyć resaponsywność z projektowaniem stron internetowych, które są piękne i czytelne zarówno na ekranie komputera, jak i tabletu czy telefonu, ale tak na prawdę pod tym hasłem kryje się nieco więcej.
Projekt responsywny to taki, który możemy z powodzeniem wykorzystać w wielu formatach i miejscach, nie tracąc przy tym na jego czytelności i atrakcyjności.
Tworząc więc grafiki w Canvie, warto podejść do nich „responsywnie” i wymyślić je tak, żeby dały się też zaadaptować do bloga lub do druku jako naklejki. Responsywne projektowanie jest mocno połączone z recyklingiem treści.
Inspirujące obrazy w grafikach
Innym trendem, przewidywanym przez ekspertów grafmag.pl jest graficzne nawiązywanie do historii sztuki. Inspirujące obrazy czy rzeźby będą pojawiać się na plakatach, okładkach magazynów, ulotkach między innymi dlatego, że… są to zasoby darmowe, a ich wykorzystanie w nietuzinkowy sposób może całkiem skutecznie zwabić uwagę odbiorcy. Ten trend można obserwować już od jakiegoś czasu w memach.
Ruchomy projekt logo
Póki co projekt logo najczęściej rozumiemy jako graficzny rysunek konkretnego znaku, z nazwą lub bez. Ale zawsze taki sam, stały i niezmienny. A co by było, gdyby logo… było dynamiczne? Nie chodzi tutaj o animację, ale o znak firmowy, składający się z kilku elementów, które można dowolnie łączyć.
Ciekawa koncepcja? Właśnie takie rozwiązanie zaproponowało holenderskie Studio Dumbar dla logo Music + Talk, czyli oficjalnego podcastu Spotify. Sprawdźcie ten projekt w ich portfolio – naprawdę warto!
Darmowe tło pulpitu z kalendarzem do pobrania
Nie zapomnij pobrać tapety z kalendarzem, która pomoże Ci uporządkować pliki na pulpicie:
Świetny artykuł. Byłem bardzo zadowolony, że znalazłem ten wpis. Wielu autorom wydaje się, że posiadają odpowiednią wiedzę na ten temat, ale zazwyczaj tak nie jest. Stąd też moje ogromne zaskoczenie. Jestem pod wrażeniem. Koniecznie będę polecał to miejsce i regularnie odwiedzał, żeby zobaczyć nowe posty.